"לוס אנג'לס טיימס": ישראל - בין המובילות בריגול תעשייתי בארה"ב

הערכה: נזקי הריגול התעשייתי - 300 מיליארד דולר בשנה

ממשלותיהן של לפחות 23 מדינות, ובהן ישראל, גרמניה, רוסיה, סין וצרפת, הרחיבו את פעילות הריגול הכלכלי נגד חברות הפועלות בארה"ב. כך מוסר היום (ב') העיתון "לוס אנג'לס טיימס", המצטט מקורות בבולשת הפדרלית (אף.בי.איי).

העיתון מוסר, כי מסקר שערכה האגודה האמריקנית לביטחון בתעשייה עולה, כי אובדן ההכנסות מזכויות יוצרים עקב הריגול המקומי והבינלאומי מוערך ביותר מ-300 מיליארד דולר, ב-1997 לבדה.

חברות גדולות דיווחו אשתקד על יותר מ-1,000 תקריות מתועדות של ריגול כלכלי ועל 550 תקריות אפשריות נוספות, בסקר שערכה האגודה. לדברי העיתון, הסקרים התקופתיים של האגודה, מספקים לשלטונות הפדרליים את ההערכה היחידה על הנזק הפוטנציאלי הנגרם כתוצאה מהריגול הכלכלי.

מהסקר לשנת 1997 עולה, כי חברות היי-טק, בעיקר בעמק הסיליקון שבקליפורניה, הן יעד מועדף של המרגלים הזרים, ואחריהן תעשיות הייצור והשירותים. המרגלים מחפשים בעיקר מידע הקשור באסטרטגיות מחקר ופיתוח, תוכניות ייצור ושיווק ורשימות לקוחות.

"לוס אנג'לס טיימס" מציין, כי הבולשת הפדרלית אינה חושפת את שמות הממשלות שבחסותן נערך הריגול הכלכלי. אולם, במאמר שפירסם באחרונה כתב עת אקדמי, נקב סוכן של האף.בי.איי בשמות של מספר מדינות, ובהן צרפת, גרמניה, ישראל, סין, רוסיה ודרום קוריאה כמעורבות העיקריות בריגול התעשייתי. «מאת כתב עתי"ם «"לוס אנג'לס טיימס": ישראל - בין המובילות בריגול תעשייתי בארה"ב «הערכה: נזקי הריגול התעשייתי - 300 מיליארד דולר בשנה