גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה
5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה  

1הסכנות שעומדות בפני ישראל אם היא תיכנס לרפיח

"ישראל אמרה שוב ושוב שהיא צריכה לתקוף ברפיח כדי לחסל את הגדודים המאורגנים האחרונים של חמאס. זה יכול להיות המבצע המסוכן ביותר שלה עד כה", נכתב אמש בוול סטריט ג'ורנל, בכתבה שכותרתה "ישראל רוצה להיכנס לרפיח. זה יכול להיגמר רע". "הצבא שלה יצטרך איכשהו להשחיל את המחט בין מניעת נזק מוגזם שילבה את הזעם הבינלאומי, יפגע עוד יותר ביחסיה עם ארה"ב ויהרוג כמה מבני הערובה הישראלים שככל הנראה מוחזקים שם, תוך שהוא נכנס מספיק חזק כדי למוטט את חמאס ולשמור על חייליו", נכתב.

צוין כי "תמיר הימן, מנכ"ל המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, רואה את היתרונות בהשמדת נוכחות חמאס ברפיח". ובכל זאת, "הוא לא חושב שהיתרונות הטקטיים יעלו על המחיר, במיוחד לאור ההזדמנות לנרמל את היחסים עם ערב הסעודית ולבנות שותפות אזורית שיכולה לשמש כמשקל נגד לאיראן".

נכתב כי בעוד ש"כניסה לרפיח עלולה לאפשר לישראל להכריז על ניצחון מוחלט", המחיר הפוליטי הבינלאומי, לעומת זאת, "עשוי להיות גבוה. לאחר שבעה חודשי מלחמה, האהדה של העולם לישראל שאחרי ה-7 באוקטובר דעכה. במקומה גובר התסכול על ההרוגים הפלסטינים". בנוסף, צוין כי "מבצע רפיח ללא אישור ארה"ב עלול לכפות את ידו של ממשל ביידן להטיל השלכות על ישראל", וכי "מערכת היחסים של ישראל עם מצרים, שכבר הייתה מתוחה, עלולה להיפגע עוד יותר". בנוסף, הלחימה באזור, "סביב אוכלוסייה אזרחית" ועם "כוחות מצרים המוצבים בקרבת מקום, תהיה מורכבת. התרחיש הגרוע ביותר עלול לאיים על הסכם השלום מ-1979 בין שתי המדינות". בנוסף, "הסכם לנורמליזציה עם סעודיה - שממשל ביידן דחף כחלק מהסכם מקיף לסיום המלחמה ובנייה מחדש של עזה - עשוי לרדת מהשולחן, לפחות בטווח הקרוב".

"המשימה תהיה מסובכת מבחינה צבאית: לחימה בשטח עירוני צפוף, שבו לחמאס יש רשת מנהרות עצומה והיא טבועה עמוק בתשתיות אזרחיות. ארבעה גדודי חמאס נותרו ברפיח, יחד עם אלפי לוחמים נוספים שנמלטו מצפון ומרכז עזה בזמן שהצבא הישראלי חרש את רצועת עזה. הם מסתתרים בעיר עם יותר ממיליון פלסטינים החוסים באזור. 'זהו מיקרוקוסמוס של כל אתגר, כל סיכון וכל סיבוך שהתרחש במלחמה הזו', אמר אהרון דיוויד מילר, עמית בכיר בקרן קרנגי לשלום בינלאומי. 'תצטרך לחשוב היטב על מה אתה הולך להסתכן עבור מה שאתה הולך להרוויח'".

מתוך הוול סטריט ג'ונרל, מאת שיינדי רייס. לקריאת הכתבה המלאה. 

2פרופ' איראני מעריך: כך טהרן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב

"פרופ' פרו-ממשלתי באיראן אומר שהרפובליקה האסלאמית יכולה לנצל את הפוטנציאל של סטודנטים מפגינים פרו-פלסטינים בקמפוסים בארה"ב כדי להקים קבוצת פרוקסי חדשה באמריקה", נכתב באיראן אינטרנשיונאל. 'אני חושב שהפוטנציאל לחזור בארה"ב על מה שהרפובליקה האסלאמית עשתה בלבנון הוא הרבה יותר גבוה. בסיס התמיכה שלנו הדומה לחיזבאללה בארה"ב גדול בהרבה ממה שיש לנו בלבנון", צוטט פרופסור פוד איזדי מאוניברסיטת טהראן בראיון לטלוויזיה הממלכתית של איראן.

בתוך כך, "כמה סטודנטים יהודים השתתפו בשבועות האחרונים בהפגנות פרו-פלסטיניות חריפות שהתפשטו בקולג'ים בארה"ב, אך מעטים הובילו הפגנות תמיכה בישראל או נגד גילויי אנטישמיות. יכול להיות שזה מתחיל להשתנות", נכתב באתר החדשות AP. "לסטודנטים יהודים באמריקה יש דעות מגוונות ומורכבות על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. חלקם לא השתתפו בהפגנות על הסכסוך בקמפוסים שלהם, לא בגלל שלא אכפת להם, אלא בגלל שהם היו מודאגים מתגובת נגד אפשרית", נכתב. "כעת, קבוצות התומכות בסטודנטים יהודים מארגנות עצרות רבות. מפגינים הרימו דגלי ישראל באוניברסיטת אינדיאנה בלומינגטון וליד אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון ביום חמישי, ועוד נראו ב-MIT ביום שישי".

צוין כי "המטרות שלהם כוללות עמידה בסולידריות עם סטודנטים יהודים כדי להראות שיש מקום לאמפתיה הן לפלסטינים והן לישראלים שנפגעו מהמלחמה. באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, סטודנטית אחזה בשרשרת שעליה שמה העברי, אותה שרשרת שהסירה בעבר מחשש לרדיפה בקמפוס. 'פחדתי להחזיר אותה במשך שלושה שבועות לפחות, וסוף סוף עשיתי את זה לפני כמה ימים', אמרה. 'אירוע מסוג זה בהחלט עוזר לי להרגיש יותר בנוח'".

מאמר מערכת מתוך איראן אינטרנשיונאל. לקריאת הכתבה המלאה. 
מתוך אתר החדשות AP , מאת ג'ס בדיין. לקריאת הכתבה המלאה. 

3שיקום עזה יימשך עד שנת 2040 לפחות

"בנייה מחדש של בתים בעזה שנהרסו במהלך המתקפה הצבאית של ישראל בת שבעה חודשים עשויה להימשך עד שנת 2040 בתרחיש האופטימי ביותר, כאשר שיקום כולל ברחבי השטח יעלה עד 40 מיליארד דולר, לפי מומחי האו"ם", נכתב בגרדיאן. "ההערכה, שאמורה להתפרסם על ידי תוכנית הפיתוח של האו"ם כחלק מדחיפה לגיוס כספים לתכנון מוקדם לשיקום עזה, מצאה גם כי הסכסוך עשוי להחזיר את רמות הבריאות, החינוך והעושר בשטח לאלה של 1980, ובכך לחסל 44 שנות פיתוח".

צוין כי "גם בתרחישים אופטימיים לגבי קצב השיקום, היקף ההרס בעזה היה כזה שמנקודת המבט הצרה של העברת חומרי בניין, עדיין ייקח עד 2040 וכנראה אף יותר כדי לשקם את מבני הדיור שנהרסו מאז תחילת המלחמה'", סיכמו החוקרים.

מתוך הגרדיאן, מאת ג'ייסון בורק. לקריאת הכתבה המלאה. 

4המלחמה במזרח התיכון לא תכריע את הבחירות בארה"ב

"לחלקים בבסיס הדמורקטי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ההפגנות נגד המלחמה בעזה מזכירות את ההפגנות במלחמת וייטנאם. לאחרים, הן תזכורת למה שהם ראו בשנות ה-80 עם התנועה נגד האפרטהייד בדרום אפריקה. אבל מכל הבעיות איתן ביידן צריך להתמודד לקראת בחירות, המלחמה במזרח התיכון והמחלוקות סביבה אפילו לא קרובות להיות הנושא המרכזי שיכריע את הבחירות ב-2024, על פי סקר אחרון", נכתב ב-CNN. "אמריקאים מעטים אומרים שהם יבססו את הצבעתם על מלחמת ישראל-חמאס. סקר שנערך לאחרונה ב-NBC News מצא שרק 7% מהמצביעים אמרו שהם יצביעו בעד או נגד מועמדים בגלל עמדתם במלחמה. זה לא קרוב לשלוש התשובות המובילות - הגנה על דמוקרטיה או זכויות חוקתיות, הגירה או ביטחון גבולות והפלות - שנבחרו על ידי בין 19% ל-28% מהמצביעים".

צוין כי "באופן דומה, גם בסקר של גאלופ שנערך לאחרונה, שביקש מהאמריקאים לנקוב בבעיה החשובה ביותר העומדת בפני האומה, רק 2% ענו עם גרסה כלשהי של מלחמת ישראל-חמאס (למשל, הסכסוך במזרח התיכון). זה דורג במקום ה-17 מבין כל התשובות שניתנו. ההגירה הייתה מס' ראשון עם 27%. גם בקרב צעירים מ-35, רק 2% אמרו שמלחמת ישראל-חמאס היא הבעיה החשובה ביותר. הבעיה העיקרית של קבוצה זו הייתה האינפלציה, של 16%". עוד צוין כי "זה שונה באופן דרמטי ממה שראינו ב-1968, כאשר מלחמת וייטנאם אילצה את הנשיא לינדון ג'ונסון לנטוש את הצעתו לבחירה מחדש. אז, יותר מ-40% מהאמריקאים אמרו בקביעות שוויאטנם היא הבעיה החשובה ביותר. שום נושא אחר לא התקרב לדירוג גבוה. נזכיר שהיו חיילים אמריקאים על הקרקע במהלך מלחמת וייטנאם, דבר שאינו המקרה בסכסוך הנוכחי בין ישראל לחמאס".

מתוך CNN, מאת הארי אנטן. לקריאת הכתבה המלאה.

5מזכרת מחתימת הסכם אוסלו מוצעת למכירה

"יום שני, 13 בספטמבר, 1993, היה יום שמש בוושינגטון, ולמי שנאסף על הדשא של הבית הלבן, נראה היה שעידן חדש וזוהר החל ביחסים המורכבים בין ישראל לפלסטינים. האירוע היה החתימה הרשמית על הסכמי אוסלו", נכתב אמש באיתון הסעודי ערב ניוז. "בתזמון אירוני, לאור הטרגדיה הנוכחית המתרחשת בעזה 30 שנה מאוחר יותר, מזכרת ייחודית מאותו יום מוצעת למכירה על ידי אוסף ראב, חברה אמריקאית המתמחה בקנייה ומכירה של מסמכים היסטוריים חשובים. על פיסת הנייר הבודדת, המוטבעת בחותם הזהב של נשיא ארצות הברית, וככל הנראה נתלשה מתוכנית הבית הלבן לטקס החתימה, חתומים כל שחקני המפתח באותו יום מלא תקווה", נכתב. צוין כי "לדברי ראב, שמסרבת לחשוף מי הוציא את המסמך למכירה, הוא 'נרכש מהארכיון של אחד המשתתפים החשובים באירוע'. לכל אחת משבע החתימות יש ערך רב לכל סטודנט לפוליטיקה והיסטוריה - הנה ידיהם של עיאסר רפאת, יצחק רבין, אבו מאזן, שמעון פרס, מזכיר המדינה האמריקני וורן כריסטופר ושר החוץ הרוסי אנדריי קוז'ירב".

צוין כי "המסמך כולל אי ​​התאמה מוזרה. הוא נחתם ב-13 בספטמבר, יום בטקס בבית הלבן, אך רק שניים מהחותמים הוסיפו את התאריך לחתימתם. בעוד עבאס כתב את התאריך הנכון, ה-13, ערפאת ציין ליד חתימתו ה-14. המסמך מוצע למכירה ב-35 אלף דולר, אך במונחים פוליטיים, מול התקווה שהביע קלינטון באותו יום שהמהלך יהיה השער ל'תהליך מתמשך שבו הצדדים משנים את הדרך שבה הם רואים ומבינים זה את זה', הוא חסר ערך". 

מתוך ערב ניוז הסעודי, מאת ג'ונתן גורנל. לקריאת הכתבה המלאה.

עוד כתבות

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון / צילום: Associated Press, Martin Meissner

אז רוב העולם נגדנו או בעדנו? מסקנות מהמקום החמישי של עדן גולן

האירוויזיון מלמד אותנו פרק חשוב על חוכמת ההמונים מול חוכמת המומחים, ולפיו הקולקטיב יודע יותר טוב ● גם בסוגיית דירוג האשראי של ישראל, האנשים בשטח מיטיבים לתמחר את הסיכונים ● ומה לישעיהו ליבוביץ ולכל זה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Denes Erdos, Jacob King, Brendan Smialowski)

מה יציל את אוקראינה מתבוסה ומה יעשו דגלים פלסטיניים לעצמאות סקוטלנד

אוקראינה מתחננת לשבע סוללות פטריוט ובלינקן פורט על גיטרה ● האם האינפלציה בארה"ב יורדת מאוחר מדי ● במרחק 17,000 ק"מ מצרפת, המחוז הצרפתי עולה באש ● לאומנים סקוטיים עם דגלי פלסטין ● ראש ממשלה אחד נורה, השני יצא לפנסיה לאחר 20 שנה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

טנקי Leopard 2 במפעל נשק גרמני. ''מוכנות מיידית'' / צילום: Associated Press, FABIAN BIMMER

ספינות קרב, טילים ונשק לייזר: מי המדינה שמובילה במרוץ החימוש העולמי?

המציאות הגלובלית החדשה שמה קץ לעשורים של שלום - ושלחה מדינות רבות למסע התחמשות ● באירופה מתארגנים לעימות כולל עם רוסיה, איראן מתקדמת לגרעין, ואפילו אוסטרליה הכריזה על חיזוק המערך הצבאי ● בשנה החולפת ההוצאה העולמית על ביטחון רשמה את הזינוק החד ביותר זה 15 שנה ● גלובס מציג את המהלכים הגדולים בדרך למלחמה הבאה

אתר בנייה. ''יותר מ־90% מכוח האדם במקצועות 'הרטובים' היו בידי עובדים פלסטינים'' / צילום: Shutterstock

חומרים תוצרת הארץ ושימוש בטכנולוגיה: איך להוציא את ענף הבנייה לעצמאות

אירועי מלחמת "חרבות ברזל" הבהירו היטב עד כמה היה ענף הבנייה תלוי שנים בגורמים לא יציבים ● האתגר העצום שאיתו הוא מתמודד עשוי לסייע בשינוי החשיבה: "המדינה צריכה להיות עצמאית גם בבנייה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

נמל קרטחנה, ספרד / צילום: Shutterstock, Aleksei Kazachok

ספרד מנעה מאונייה שהובילה חומר נפץ לישראל לעגון אצלה

ספינת המטען הכללי מריאן דניקה, ששטה עם דגל דנמרק, יצאה מהודו ב־8 באפריל, תוך שלפי עיתון "אל פאיס" הספרדי - היא נשאה 27 טונות חומר נפץ ● לפי שר התחבורה הספרדי, האוניה פנתה בבקשה לעגינה בקרטאחנה ב־21 במאי וסורבה

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 508 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

המחירים משתוללים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה בשליטה? בינתיים המחירים משתוללים

בעולם הסטרילי של הפרסומות מתחילים להכיל ● קבוצות השוליים מדברות על ממלכת יהודה וישראל ועל בגידה מבפנים ● והאינפלציה עוד לא מסונכרנת עם המצב בשטח ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ברחוב שקט במרכז העיר: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בכפר סבא?

אחרי חצי שנה על המדף, דירת 4 חדרים בקומה ראשונה בבניין במרכז כפר סבא נמכרה בתמורה ל-2.51 מיליון שקל ● "הדירה הייתה באופן יחסי הרבה זמן על המדף בגלל הקומה שלה ובגלל שאין בה ממ"ד", אומר זיו פלד מסוכנות "ריל קפיטל" שייצג את המוכרים בעסקה ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

מטוס קרב F-15. ''עשרות אם לא יותר כלי חיל האוויר'' / צילום: דובר צה''ל

"התאמנו ליותר מזה": המתקפה האיראנית מעיניים של נווט קרב

כחלק מההכנות לאחד מרגעי השיא של חיל האוויר במלחמה, טייסי הקרב דימו תרחישים של מתקפה מאיראן באמצעות סימולטורים - כך מספר נווט הקרב רס"ן (מיל') א' שנטל חלק ביירוט ● "המאמן מאפשר לתרגל כמה גזרות, יום או לילה"

אילוסטרציה: Shutterstock

האתר שהבטיח לעשות סדר ברגולציה לעסקים עלה לאוויר, אבל לא מקיים

רשות האסדרה פרסמה מאגר הכולל רגולציות לעסקים, בהתאם להחלטת הממשלה מ-2021 ● הבעיה: המאגר לא נגיש, וכלל חלק קטן בלבד מכלל הרגולציות על עסקים

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק ו-S&P 500 סגרו שבוע רביעי רצוף בעליות

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● הדאו ב-40,000 ובוול סטריט ג'ורנל מסבירים למה המדד הזה הוא "דינוזאור", או לפחות "פגום" ● יו"ר הפד, ג'רום פאוול חולה בקורונה ●  מניות השבבים עלו השבוע ב-5% ● מיקרוסופט תציע את מעבדי AMD ללקוחות הענן שלה, במקום אלה של אנבידיה ● בבנק אוף אמריקה ממליצים על רובין הוד ● גיימסטופ פרסמה אזהרת רווח והודיעה על גיוס הון, צללה ב-20% ● רדיט ו-OpenAI הכריזו על שיתוף פעולה, רדיט זינקה ב-10% 

גידול קקאו בשמורה בניגריה. הבצורת הקשה זה 20 שנה / צילום: Associated Press, Sunday Alamba

לשלם הון או להסתפק בתחליף זול? העתיד המריר של תעשיית השוקולד

גל התייקרויות הקקאו, על רקע היבול העגום במערב אפריקה, אולי התחלף בירידות חריפות - אך המחסור צפוי להימשך והמומחים לא מעריכים שהמחירים ישובו לקדמותם ● בינתיים יצרניות הממתקים הגדולות כבר מקטינות אריזות, משנות מתכונים ומשלבות יותר תוספות בחטיפים

נשיא מצרים א סיסי וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו / צילומים: AP, Shutterstock, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט)

קהיר מאיימת על ירושלים, בזמן שהיא זקוקה לגז הישראלי יותר מאי פעם

בעקבות תמרון צה"ל במרחב רפיח בוחנים המצרים מחדש את היחסים עם ישראל, אלא שנראה שבפן האנרגטי, האפשרויות של מצרים מוגבלות ● ישראל אמנם צריכה את צינורות ההולכה המצריים, אבל גם השכנה ממערב זקוקה לנו, נוכח צפי למחסור חמור בגז בקיץ

יעל דיין / צילום: איל יצהר

חה"כ לשעבר יעל דיין הלכה לעולמה

לאחר שנים רבות של פעילות ציבורית וחברתית, יעל דיין נפטרה בגיל 85 • דיין, בת למשפחת ה"אצולה" הישראלית המפורסמת, התפרסמה גם כסופרת וכפעילה למען השלום במגוון מסגרות, וכיהנה עד לשנת 2013 במועצת עיריית תל אביב - שם שימשה גם כסגנית ראש העירייה

הביטלס / צילום: ap

על אחיזה קטנה נוספת באגדת הביטלס, באיחור של 50 שנה


הסרט Let It Be, שצולם בזמן ההקלטות האחרונות והדרמטיות של הביטלס כלהקה, עלה לאחרונה בדיסני פלוס ● הסרט צולם כבר בשנות ה-70 אך כעת הוא חוזר למסך באיכות צפייה וסאונד נדירות

אונייה של צים / צילום: Shutterstock

צים מייקרת את הובלת המכולות מהמזרח לישראל

חברת הספנות הודיעה על התייקרות עלויות הובלת המכולות שלה מהמזרח הרחוק לישראל החל מה-25 במאי ● עם היטלים ומסים מחיר מכולות מגיע לכ־4,260 דולר עבור מכולת 20 רגל

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

האג: דרום אפריקה ציטטה את סמוטריץ, דורשת לעצור את הלחימה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) קיים דיון בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● המשלחת הישראלית נוכחת בדיון ומחר תטען

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך / אילוסטרציה: Shutterstock

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך

האם יש לשלם דמי תיווך אף שפעולות התיווך הופסקו ביוזמת המוכרים ולאחר זמן התנהל מו"מ ישיר בין המוכרים לקונים?

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שתי המניות שמושכות את בורסת ת"א כלפי מעלה - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד המחירים לצרכן באפריל הפתיע לרעה בפעם השלישית ברצף. זה מה שחושבים האנליסטים ● כל הפרטים על השינוי הדרמטי בשעות המסחר שמקדמת הבורסה בת"א ● וגם: מחקר חדש מגלה אילו אפיקי השקעה מניבים את התשואות הגדולות ביותר בטווח הארוך