גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה מעורבת. הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ה-S&P 500 ננעל סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס ירד ב-0.1%.

21:00

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות. הנאסד"ק עולה ב-0.4%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.2% והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

במסגרת עונת הדוחות, רשת המלונות הילטון  היכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות והעלתה את התחזית להמשך השנה. הרווח למניה עמד על 1.53 דולר ברבעון והכנסות החברה הסתכמו בכ-2.57 מיליארד דולר. 

יצרנית הצעצועים מאטל  הציגה ברבעון הראשון של השנה הפסד של 5 סנט למניה לעומת התחזיות המוקדמות שציפו להפסד של 12 סנט למניה. מנגד,, מאטל רשמה הכנסות של 810 מיליון דולר ברבעון, לעומת התחזיות המוקדמות שעמדו על 832 מיליון דולר. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בכ-1% בשעה זו. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 87.8 דולרים.

19:22

הירידות הקלות בוול סטריט נמשכות.

מניית אייר בי.אן.בי.  עולה קלות לאחר שבבנק ההשקעות Mizuho שדרגו את המלצתם על המניה לקנייה מנייטרלי. במקביל, בבנק העלו את מחיר היעד של המניה ל-200 דולר, מחיר המהווה אפסייד של 24% ממחיר המניה כיום. 

במקביל, מניית יצרנית התרופות ביוג'ן  מזנקת בחדות לאחר שהציגה רווח של 3.67 דולר למניה בתוצאותיה הכספיות לרבעון, לעומת התחזיות המקבילות שעמדו על 3.45 דולר למניה. החברה ציינה את מאמצי קיצוץ העלויות שלה לצד מכירות גבוהות מהצפוי של תרופת האלצהיימר שלה לקמבי (Lecanumab). 

גם ויזה  הציגה דוח רבעוני חזק. הרווח למניה של החברה עמד על 2.51 דולר (צפי: 2.44 דולר למניה) והכנסות החברה הסתכמו בכ-8.78 מיליארד דולר (צפי: 8.63).

מאקרו ארה"ב: מוקדם יותר פורסמו הזמנות למוצרים ברי קיימא שעלו בחודש מרץ ב-2.6% בקצב חודשי (צפי: 2.5%).

18:56

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה בירידות קלות. הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.3% והדאו ג'ונס יורד ב-0.4%.

באירופה, המדדים המרכזיים ננעלו בירידות שערים. הקאק השיל מערכו 0.2%, הדאקס ירד ב-0.3% והפוטסי ירד ב-0.1%.

17:27

ענקית הטכנולוגיה מטא  (פייסבוק לשעבר) צפויה לפרסם הערב (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2024, לפי החלוקה הפיסקלית שלה.

על פי התחזיות של FactSet, מטא צפויה להציג הערב הכנסות שיסתכמו סביב 36.1 מיליארד דולר, עלייה של 26% בהשוואה לרבעון המקביל. במידה ומטא אכן תעמוד בציפיות האנליסטים, זה יהיה הרבעון החמישי ברציפות בו היא תציג צמיחה נאה בהכנסות. לצד זאת, הרווח למניה צפוי לעמוד על 4.3 דולרים על פי התחזיות, עלייה של 95% בהשוואה לתקופה המקבילה. לצד זאת, על פי ההערכות ההכנסות מפרסום לשנה כולה צפויות לעלות ב-17%.

16:30

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת. הנאסד"ק עולה ב-0.6%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.1% והדאו ג'ונס משיל מערכו 0.2%.

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה , מזנקת בחדות לאחר שאמש (ג') פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה.

החברה דיווחה על הכנסות בגובה של 21.3 מיליארד דולר, ובכך פספסה את תחזיות האנליסטים שעמדו על כ-22.22 מיליארד דולר, בהשוואה לתקופה המקבילה. מדובר בירידה החדה ביותר שהחברה הציגה בשורת ההכנסות מאז שנת 2012. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על רווח של 45 סנט למניה ופספסה את הצפי המוקדם שעמד על רווח של 51 סנט למניה, כך לפי FactSet.

למרות התוצאות החלשות, מניית החברה מזנקת לאחר שהחברה דיווחה כי בכוונתה להאיץ את הייצור של מכוניות חשמליות במחירים נגישים יותר.

15:19

הסקטור הסולארי ממשיך לסבול מהאטה, ודוחות אנפייז אנרג'י שפורסמו אתמול מחזקות את העמדה שההתאוששות בסקטור עדיין רחוקה. החברה דיווחה על הכנסות של 263 מיליון דולר לעומת צפי של 278 מיליון דולר ורווח של 0.35 דולר למניה, לעומת צפי של 0.41 דולר למניה.

ההכנסות משקפות ירידה של 63.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר החברה ממשיכה לציין את העונתיות החלשה וביקוש חלש בארה"ב. במקביל, הרווחיות נשחקה כאשר המרווח הגולמי ירד מתחת ל-44%, דבר שהעמיק את ההפסד התפעולי לעומת הרבעון הקודם.

במבט קדימה נראה שגם הרבעון הבא לא יהיה מעודד, כאשר החברה הורידה (שוב) את התחזיות ומצפה להכנסות בטווח שבין 290-330 מיליון דולר בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 348 מיליון דולר, עם מרווח גולמי נמוך במעט ממה שהציגה ברבעון הנוכחי.

בעוד החברה כן מצפה להתאוששות במחצית השנייה של השנה, המשקיעים היו מאוכזבים מהירידה הנוספת בהכנסות ובצפי לרבעון הקרוב, כאשר ייתכן כי לרמות המלאי הגבוהות ייקח זמן ארוך יותר להגיע לאיזון, כך שיגיע לקראת סוף השנה (אולי ברבעון האחרון).מניית אנפייז (ENPH) יורדת בכ-7% במסחר המוקדם. 

15:06

יצרנית המטוסים בואינג  דיווחה לפני שעה קלה על תוצאות הרבעון הראשון - החברה עקפה את ציפיות האנליסטים. החברה הפסדיה 355 מיליון דולר או 56 סנט למניה, הפסד קטן יותר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, 415 מיליון דולר. הכנסות החברה היו 16.6 מיליארד דולר לעומת צפי של 16.2 מיליארד דולר. 

דייב קלהון, המנכ"ל הפורש של החברה נשמע אופטימי שכאמר שהשיבושים בשרשרת האספקה מתחילות להיפתר. 

13:33

סזאר פרז-רואיז, מנהל ההשקעות הראשי בבנק ניהול העושר פיקטה השוויצרי טוען ששוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות, בסקירתו הוא כותב ש"תחזיות חלשות מכמה חברות טכנולוגיה בשבוע שעבר החריפו את המכירות במניות ה'מגה-קאפ', דבר ששם את "האחריות" להמשך עונת הדוחות הזו על השמות הגדולים שמדווחים השבוע לעדכן כלפי מעלה את התחזית שלהם כדי ששוקי המניות יוכלו להתקדם, לאור השוויים הגבוהים". 

לגבי המאקרו כותב פרז-רואיז ש"עם התפנית של הפד לעמדת 'ריבית גבוהה לאורך זמן', תוך התרחקות מהתפנית הקודמת לעמדה נינוחה יותר מבחינת הפד, מסתמן פער מדיניות בין בנקים מרכזיים מובילים - מה שמעודד תנודתיות בשוקי המט"ח וההכנסה הקבועה. השבוע, הנתונים המרכזיים (שיתפרסמו ביום שישי הקרוב) על מדד הליבה של הוצאות הצריכה האישית (PCE) - מדד האינפלציה המועדף על הפד -יהיו משמעותיים להערכת תזמון וקצב הורדות הריבית של הפד. נתוני מדד מנהלי הרכש (PMI) בשווקים המפותחים יראו האם התאוששות הייצור מתרחשת".

"בחזית הגיאופוליטית, איראן וישראל נראות כמחפשות דה-אסקלציה של המתיחות ביניהן. עם זאת, קורלציה חיובית בין זהב, נפט ונחושת היא יוצאת דופן ומעידה על כך שהשווקים שולחים מסרים סותרים, מה שמצביע על חוסר ודאות ותנודתיות בהמשך הדרך. אנחנו ממליצים על משקל יתר של זהב. בית הנבחרים של ארצות הברית אישר חבילת סיוע של 95 מיליארד דולר לאוקראינה, ישראל וטייוואן. בהודו, ההצבעה בבחירות החלה בתהליך שצפוי להימשך עד סוף אפריל."

12:08

יו"ר הבנק השוויצרי יו.בי.אס. גרופ , קולם קלר אמר היום שהבנק "אינו גדול מידי מכדי ליפול", בכך ביקר את הממשלה שרוצה לחזק את איתנות הבנקים על ידי הגדלת ההון שהבנק אמור להחזיק כבטחונות. 

"הבנק אינו גדול מכדי ליפול. UBS היא אחד הבנקים החזקים פיננסית באירופה, עם מודל עסקי בר קיימא ומאזן בסיכון נמוך", אמר. 

11:08

ענקית מותגי היוקרה הצרפתית קרינג  צוללת במסחר לאחר אזהרת רווח שפרסמה היום. החברה דיווחה שהרווח יצנח במחצית הראשונה של השנה בעיקר אצל גוצ'י, המותג הכי חזק של החברה. ההכנסות התפעוליות החוזרות ירדו בכ-40%, הסיבה העיקרית לכך היא הירדיות בביקוש במזרח אסיה. 

קרינג היא חברת מוצרי יוקרה שבבעלותה מותגים כמו בלנסיאגה, גוצ’י, סן לורן, בוטגה ונטה ועוד. הבעלים והמנכ"ל של החברה הוא פרנסואה-אנרי פינו, אחד האנשים העשירים בעולם. 

10:24

עם הרוח הגבית בוול סטריט ביומיים האחרונים, המסחר באירופה נפתח הבוקר ברובו בעליות שערים, דאקס עולה ב-0.3% ומדד הפוטסי הבריטי עולה ב-0.5%, קאק נסחר סביב רמות הבסיס. 

08:42

הבורסות באסיה נסחרות הבוקר בעליות - מדד הניקיי עולה ב-2.2%, שנחגחאי ב-0.3%, הנג סנג ב-2% והקוספי הדרום קוריאני ב-1.9%. 

גם החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בעליות של כ-0.4%. 

אתמול בלילה, בהובלת מניות השבבים, ננעלה וול סטריט בירוק - הנאסד"ק קפץ ב-1.6%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.7%, וה-S&P 500 הוסיף לערכו כ-1.2%. 

ספוטיפיי טכנולוג'י , חברת הזרמת המוזיקה עקפה את הציפיות בוול סטריט לרבעון הראשון וזינקה בכ-14% למרות צמיחת משתמשים איטית מהתחזית. ג'ט בלו איירווייס  צנחה ב-19% בעקבות תחזית שלילית מהצפוי. 

מניית טסלה  זינקה במסחר המאוחר בכ-12% לאחר שדיווחה את תוצאות הרבעון הראשון, החברה אמנם פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012, אבל דיווחה כי בכוונתה להאיץ את הייצור של מכוניות חשמליות במחירים נגישים יותר.

המשקיעים יחכו היום בדריכות לנעילת המסחר עת תפרסם מטא (פייסבוק)  את תוצאות הרבעון  הראשון. צפי האנליסטים הוא רווח של 4.32 דולר למניה ו-36 מיליארד דולר בשורת ההכנסות, וזאת לעומת 2.2 דולר למניה ו-28.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מחר צפיויות גם אלפאבית (גוגל) ומיקרוסופט לדווח. 

בשוק החוב בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות עלו לכל אורך העקום בשבוע שעבר. התשואה ל־10 שנים עלתה לרמה של 4.62% בעיקר בשל הציפיות להתרחקות הורדות הריבית.

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות   

מחיר הנפט נסחר הבוקר ללא שינוי וב-83 דולר לנפט אמריקאי ו-88 דולר לחבית לנפט מסוג ברנט. 

בשבת האחרונה, הביטקוין עבר את החציה הרביעית מאז השקתו. אירוע שמתרחש אחת לארבע שנים ובו חציית תגמול הכרייה לכורה. החציה הנוכחית חתכה את התגמול ל-3.125 ביטקוין לכורה. האירוע קרה כאשר המחיר למטבע עמד על 63,977 דולר, ומאז השלים עליה של כ1.75% ונכון לעכשיו עומד על כ-66,600 דולר. בנוסף לאירוע החציה, הושק פרוטוקול חדש בשם רונס "Runes" הצפוי להוסיף פונקציונליות וערך רב לרשת הביטקוין.

בבית ההשקעות למטבעות דיגיטליים, פרוקסיביט, טוענים שהחציה הרביעית של הביטקוין מהווה צומת דרכים חשובה עבור כל המעורבים בעולם הקריפטו והבלוקצ'יין, עם השפעות שעשויות להרחיק לכת ולשנות את פני השוק לשנים הבאות. "בהסתכלות היסטורית, במהלך החודשים שלאחר החציה הביטקוין עולה בצורה משמעותית בין היתר בעקבות כך שכמות הביטקוין שהכורים מסוגלים למכור מצטמצם. באירוע החציה הקודם, במאי 2020, הביטקוין עלה בתוך כשלושה חודשים מאז אירוע החציה בכ-40% מרמה של 8.250 דולר לביטקוין במאי 2020, לרמה של כ-12,000 דולר לביטקוין באוגוסט 2020".

"אבל הספקולציות על השפעות החציה על מחיר הביטקוין מגוונות: יש המעריכים שההשפעות כבר מחושבות במחיר ולכן לא תהיה השפעה מיידית משמעותית, בעוד אחרים צופים ירידה או אף ראלי במחיר. כל אלה משקפים את האי ודאות הטמונה בשוק הקריפטו ובמערכת הביטקוין בפרט".

מאקרו - בארה"ב מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ירד באפריל ל-49.9 נקודות. הצפי המוקדם עמד על 52 נקודות. במקביל, מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים ירד ל-50.9 נקודות באפריל מ-51.7 נקודות בחודש הקודם (צפי: 52 נקודות). 

בהמשך השבוע צפויים להתפרסם בארה"ב מספר אינדיקטורים כלכליים חשובים, ביניהם אומדן ראשון לצמיחה ברבעון הראשון של 2024. בלידר שוקי הון מדגישים כי הציפיות בשוק הן להתרחבות של 2.5% בתמ"ג, אך לפי הערכתם צפויה צמיחה מעט חזקה יותר לכיוון של 3%. "בסך הכול, הנתונים הכלכליים בארה"ב מחזקים את ההערכה שאין סיבה כלכלית להוריד את הריבית בקרוב", כתבו בלידר. "הן הצריכה הפרטית והן סקרי התעשייה מצביעים על חוזקה, למרות החולשה בשוק הנדל"ן. ברקע האינפלציה ממשיכה להיות גבוהה מדי".

בשישי יתפרסם מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב ה־PCE, שצפוי לשפוך אור נוסף על מסלול הריבית בארה"ב.

בבנק אוף אמריקה המליצו בימים האחרונים על שתיים מענקיות הטכנולוגיה. 

הראשונה היא אפל שלמרות הנסיגה במחיר המניה, זוהי הבחירה הראשונה של הבנק ל-2024. אפל  ירדה בכ-13% מתחילת השנה - החברה סבלה הן מהתיקון הכללי בשווקים, הביקוש היורד לאייפונים והתחרות הגוברת. למרות כל הנ"ל, בבנק אוף אמריקה רואים את הפוטנציאל בטווח הארוך - שם מאמינים שהתשואה על ההון של החברה תזנק תודות להכרזות האחרונות על מוצרי הבינה המלאכותית היוצרת, ההשקה הקרובה של אייפונים חדשים והצמיחה ברווח הגולמי בכל רבעון ורבעון.

השנייה היא מיקרוסופט  לגביה סבורים בבנק שהיא בדרך לזינוק של 20%. למרות הסנטימנט השלילי בשוק שהביא לירידות חדות במניות כל ענקיות הטכנולוגיה, בבנק אוף אמריקה מסמנים גם את מיקרוסופט. דוחות ענקית המחשוב צפויים להתפרסם ביום חמישי, ולהערכת בנק אוף אמריקה הן יחשפו צמיחה גבוהה בהכנסות ושורת נתונים חיוביים. הבנק העלה את מחיר היעד של המניה ל־480 דולר בדירוג קניה, שמשקף עלייה של 20% במחיר המניה, בזכות השיפור בשירותי הענן של החברה והפעילות ה־AI שלה, כולל ההשקעה ב־Open AI.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

במקביל לדיוני המו"מ: צה"ל ממשיך לתקוף מטרות בח'אן יונס

מקור בכיר בחמאס: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה • גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות • במקביל לדיווחים, המלחמה בעזה נמשכת - מטוסי קרב תקפו תשתית טרור בחאן יונס שבה זוהה שיגור לעוטף • בלינקן לראש ממשלת קטאר: לסלק את בכירי חמאס מדוחה אם ימשיכו להתנגד לעסקה • עדכונים בולטים

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית